Call For Scores

Call For Scores Info Deadline

MISE-EN MUSIC FESTIVAL 2020 | CALL FOR SCORES

Open to composers of any nationality and age. Submission fee $25 per submission.

 Selected composers must be present at the festival (June 23-28, 2020) in New York City. We offer free housing to all participating composers.

Further information

2.12.2019
Lue lisää

Jäsentapahtuma

Jäsentapahtuma Info Ajankohta

Kantaesitykset

Kantaesitykset Info Ajankohta

Kilpailut

Kilpailut Info Deadline

‘Franco Donatoni’ International Meeting For Young Composers, 6th International Composition Competition

Composers of any nationality, born after 1st January 1984, are eligible to participate in the selection by submitting one (or more) composition(s) for an instrumental ensemble of 5 to 12 performers (no voices) within 29th November 2019. Submission fee of € 30 for each score submitted.

29.11.2019
Lue lisää

11th Internatinal Composition Contest "La Mancha guitars"

Rules and regulations

30.11.2019
Lue lisää

International Tapiola Choir Choral Composition Competition 2020

The competition is open for all applicants internationally and has no age limit. A total of 3 000 € will be awarded at the discretion of the jury.

Further information

6.1.2020
Lue lisää

Carl Orff Composition Competition

All composers are invited to participate without any limitations.

Further information

29.2.2020
Lue lisää

9th International Organ Composition Contest in Saarlouis-Lisdorf, Germany

There are no age restrictions for participation in the contest. Entrants under age 18 are required to submit the written consent of their legal guardian.

Further information

31.3.2020
Lue lisää

Konsertit

Konsertit Info Ajankohta

Petri Kumela - Nyrjähtänyt kitara

Petri Kumela – Nyrjähtänyt kitara

Huippukitaristi Petri Kumela venyttää klassisen kitarakonsertin rajoja. Erikoisia soittimia, elektroniikkaa ja uudet teokset Sebastian Hilliltä ja Perttu Haapaselta.

Petri Kumelan konsertissa klassinen kitara harhautuu sivuun perinteisiltä poluiltaan kahden erikoisrakenteisen kitaran ja kahden kantaesityksen houkuttelemana.

Uusi ja vanha yhdistyvät monella tasolla, kun Sebastian Hillin ”The Tempered Suite” päivittää barokin tanssisarjan nykyaikaan, niin tanssivalintojen, musiikillisen kielen kuin virityksenkin suhteen. Teoksessa käytetään mikrotonaalista kitaraa, jonka portaattomasti siirreltävät nauhat mahdollistavat erkaantumisen tasavireisyydestä barokin temperointeja kohti ja ohi.

Perttu Haapasen uudessa teoksessa perinteinen soitinrakennus ja uusin teknologia kohtaavat Haapasen musiikillisessa peilisalissa. Teos koostuu sävelletystä ja improvisoidusta materiaalista ja on etappi kohti Haapasen, Kumelan ja nukketeatteritaiteilija Alma Rajalan tulevaa isompaa esityskokonaisuutta. Se esitetään ns. aktiiviakustisella kitaralla, jota Kumela on ollut mukana kehittämässä Suomen Akatemian tutkijan Otso Lähdeojan johtamassa yhteispohjoismaisessa projektissa. Siinä klassisen konserttikitaran sisälle on asennettu mikrofoneja ja aktuaattoreita, jolloin se toimii edelleen akustisena konserttisoittimena, mutta laajennetuin ominaisuuksin. Kytkemällä kitara tietokoneeseen sen ääntä pystytään käsittelemään ja muuntamaan rajattomasti, mutta kaikki kuuluu edelleen kitaran sisältä kuin tavallisestikin soittaessa, ilman ylimääräisiä kaiuttimia.

Live-elektroniikkaa hoitaa säveltäjä Haapanen itse ja konsertissa vierailee nukketeatteritaiteilija Alma Rajala.

Petri Kumela – Classically Twisted Guitar

Top guitarist Petri Kumela stretches the idea of a classical guitar recital

In the recital of Petri Kumela classical guitar strays from its beaten paths to uncharted territories, tempted by two specially constructed guitar and two world premieres.

New and old intertwine on many levels in ”The Tempered Suite” by Sebastian Hilli. It updates the baroque dance suite not only by its musical language, but also in the selection of dances and the tuning of the instrument. It is played on a microtonal guitar that has individually movable frets for each string, which enables moving towards (and past) the temperaments of the baroque.

In the new work by Perttu Haapanen the traditional craftmanship of instrument construction and the latest technology meet in a musical house of mirrors. The piece consists of composed and improvisational material and is a stop on the road to a larger staged work by Haapanen, Kumela and puppet theatre artist Alma Rajala. It is performed on a so-called active acoustic guitar that Kumela has been involved in developing as a part of an inter-nordic research team led by Otso Lähdeoja from the Finnish Academy. Inside of a classical concert guitar are installed microphones and actuators, which don´t affect the acoustical properties of the guitar, but give it extra properties. By connecting the guitar to a computer its sound can be processed and manipulated almost without limits, but the sounds still come from the guitar, without additional speakers.

Live electronics will be handled by the composer Haapanen and puppet theatre artist Alma Rajala will appear as a guest in the concert.

Lipunmyynti:
https://www.ticketmaster.fi/event/petri-kumela-nyrjahtanyt-kitara-lippuja/266319

 

28.11.2019

Residenssihaku

Residenssihaku Info Ajankohta

Seminaarit

Seminaarit Info Ajankohta

Työpajat

Työpajat Info Ajankohta